You need to enable JavaScript to run this app.
FAQ - Často kladené dotazy

Proč musím tak často upravit adresu u klienta, když se načítá automaticky z BeTy?

Aby pojišťovna správně vrátila nabídku na kalkulaci, musí být adresa správně ve formátu podle databáze RUIAN. U nově zadávaných klientů v BeTy jsou adresy již validovány, u dříve zadaných klientů je potřeba validovat v rámci BT Neživot. Víme, že je to nepříjemné, nicméně vyžadují to pojišťovny. Dobrá zpráva je, že si vyčistíte data pro další práci s klientem, protože z BT Neživot se opravená adresa aktualizuje zpětně do BeTy.

Pokud adresu u pojištění vozidel neupravím, jaký to může mít důsledek?

U pojištění majetku je validace adresy povinná, aby se nestalo, že pojistíte omylem nesprávnou nemovitost.
U pojištění vozidel Vás pouze upozorníme, že adresa neodpovídá RUIAN, ale můžete pokračovat do kalkulace. Nicméně rádi bychom Vás upozornili, že pokud adresu neupravíte „Vyhledáním“, pravděpodobně se stane, že některé pojišťovny neposkytnou nabídku na takovou kalkulaci.

Zadal jsem jednoduché parametry pro kalkulaci, ale vrátilo se mi jen málo nabídek z pojišťoven, čím to je?

Příčiny jsou různé. Kromě zmíněných adres, se to často děje v souvislosti se zadanými parametry např. při vyšších limitech u připojištění vozidel. Postupně zlepšíme informace v průběhu procesu sjednání o tom, proč daná pojišťovna nevystavila při zadaných parametrech nabídku.
Ne vždy je ale chyba na straně BT, dochází relativně často k tomu, že webové služby pojišťoven jsou nedostupné a nabídky nenabízí kvůli tomu. O plánovaných odstávkách pojišťoven Vás dopředu informujeme v BT Neživot, pokud je ale neplánovaný výpadek, bohužel se to často dovíme pozdě, stejně jako Vy.

Proč se stává, že se liší cena u kalkulace v BT Neživot a Auto/Majetek online nebo kalkulačce pojišťovny?

Ano, může se to stát. Nejčastější příčinou bývá rozdílná skladba produktů a rozdíly v zadaných údajích. Zatím můžete využít výhody možnosti sjednání přes oba nástroje.
Pokud jste si jistí, že jste zadali údaje shodné v obou nástrojích, a chcete abychom kalkulace prověřili, zadejte prosím požadavek přes HelpDesk v BT Neživot.

Kdy budou v BT Neživot všechny slibované pojišťovny?

Z potvrzených producentů čekáme na schválení ze strany Allianz v části aut a majetku v nadcházejících dnech nebo týdnech. Generali ČP v majetku ještě potřebujeme dokončit nové úpravy s naším IT týmem.

Proč chcete vyplnit tolik údajů než se dostanu do srovnání nabídek?

Požadované údaje jsou průnik informací požadovaných pojišťovnami pro kalkulaci nabídky. Údaje, které jsou nutné až pro sjednání, se snažíme dát do části Rekapitulace, tam kde je to možné.

Údaje o vozidle byly nesprávné přestože se načetly automaticky podle SPZ?

Údaje se načítají z databáze Cebia, je ale nutné je zkontrolovat a nepřesně uvedené údaje opravit nebo doplnit. Údaje o vozidle (např. datum 1. registrace mají vliv na cenu).

Proč nemůžu rozdělit provizi v BT Neživot, když to v Auto/Majetek online jde?

BT Neživot je připravený na online dělení provizí a čerpá informace z Modulu dělení provizí. U partnerů se standardizovanými kariérními řády dělení provize funguje. Kariérní řády s různými výjimkami nejsou nastavené v Modulu dělení provizí a proto není možné dělit provizi v BT Neživot.

Proč nemůžu převést obchodní případ?

Stejně jako obchody sjednané v Auto online/Majetek online nejdou převést v momentu sjednání obchodu, v rámci převodu kmene nebo jeho části to možné bude.

Mohu v BT Neživotě odložit počátek a do kdy musí klient zaplatit?

Sjednotili jsme odložené počátky na 90 dní s ohledem k dvouměsíční výpovědní lhůtě. Jediná výjimka je u UNIQA pojišťovny kde je možné nastavit jen 60 dní. Termín zaplacení je vypočítáván na základě zda daná pojišťovna požaduje peníze od počátku nebo od vzniku smlouvy.

ONLINIZACE POV - Přehled pojišťoven k 21.11.2025

PojišťovnaOkamžitý počátek – splatnostOkamžitý počátek – počátek pojištěníOdložený počátek – splatnostOdložený počátek – počátek pojištěníAkceptace pojištění
UNIQAPřes platební bránu do 60 minut od sjednání.30 min. po sjednání.Přes platební bránu – do 23:59 hod. dne před počátkem. QR kód či bankovní převod – 8 dní a více před počátkem.Ve stanovený den počátku pojištění v 00:00 hod.Platbou.
ČPPPřes platební bránu do 60 minut od sjednání.2 min. po sjednání.Nejpozději do 23:59 hod. dne před počátkem.Ve stanovený den počátku pojištění v 00:00 hod.Platbou, biometrickým podpisem (VDP).
ALLIANZPočátek pojištění je nastaven na skutečné datum a čas úhrady. Rezervace nabídky je 7 dnů.Počátek je v momentě připsání pojistného na účet pojišťovny. Potvrzení o zaplacení a platnosti pojištění klient obdrží od pojišťovny.Nejpozději do 23:59 hod. dne před počátkem. Rezervace nabídky je 7 dnů.V čase přijetí platby. Nejdříve však ve stanovený počátek pojištění.Platbou, podpisem.
SLAVIAV den sjednání do 23:59 hod.Počátek je v momentě připsání pojistného na účet pojišťovny. Potvrzení o zaplacení a platnosti pojištění klient obdrží od pojišťovny.Nejpozději do 23:59 hod. dne před počátkem.Ve stanovený den počátku pojištění v 00:00 hod.Platbou.
PILLOWV den sjednání do 23:59 hod. Rezervace nabídky je 7 dnů. Počátek pojištění je nastaven na skutečné datum a čas úhrady.Počátek je v momentě připsání pojistného na účet pojišťovny. Potvrzení o zaplacení a platnosti pojištění klient obdrží od pojišťovny.V den počátku do 23:59 hod. Smlouva bude aktivní od času zaplacení pojistného. Návrh smlouvy je platný 7 dnů.V čase přijetí platby. Nejdříve však ve stanovený počátek pojištění.Platbou.
DIRECTV den sjednání do 23:59 hod. Rezervace nabídky je 7 dnů. Počátek pojištění je nastaven na skutečné datum a čas úhrady. Smlouva je aktivní po zpracování platby.Počátek je v momentě připsání pojistného na účet pojišťovny. Potvrzení o zaplacení a platnosti pojištění klient obdrží od pojišťovny.V den počátku do 23:59 hod. Smlouva je aktivní po zpracování platby. Návrh smlouvy je platný 7 dnů.V čase přijetí platby. Nejdříve však ve stanovený počátek pojištění.Platbou.
GČPV den sjednání do 23:59 hod. Smlouva je aktivní po zpracování platby.Počátek je v momentě připsání pojistného na účet pojišťovny. Potvrzení o zaplacení a platnosti pojištění klient obdrží od pojišťovny.Nejpozději do 23:59 hod. dne před počátkem. Pokud je odloženo o více než 14 dní, je třeba zaplatit do 14 dní od sjednání. Při platbě převodem 7 dní před počátkem pojištění.Ve stanovený den počátku pojištění v 00:00 hod.Platbou, SMS podpisem, biometrickým podpisem, podpisem.
KoopPřes platební bránu do 60 minut od sjednání. Pokud je sjednáno např. ve 13:30 hod., smlouva je aktivní od 13:30 hod. se splatností do 14:30 hod.Počátek je v momentě připsání pojistného na účet pojišťovny. Potvrzení o zaplacení a platnosti pojištění klient obdrží od pojišťovny.Nejpozději do 23:00 hod. dne před počátkem. Pokud je počátek odložen o více než 15 dní, je třeba zaplatit do 15 dní od sjednání do 23:00 hod.Ve stanovený den počátku pojištění v 00:00 hod.Platbou, biometrickým podpisem (VPD).
ČSOBPřes platební bránu do 60 minut od sjednání. Smlouva se sjednává s platností posunutou o jednu hodinu.Počátek 1 hod. po sjednání.Nejpozději do 23:00 dne před počátkem.Ve stanovený den počátku pojištění v 00:00 hod.Platbou, podpisem, biometrickým podpisem.
PVZPPřes platební bránu do 14 dnů od požadovaného počátku.Počátek pojištění nastává okamžikem připsání pojistného na účet pojišťovny.Přes platební bránu do 14 dnů od požadovaného počátku. Pokud není pojistné zaúčtováno do 14 dnů, smlouva nevznikne.V čase přijetí platby, nejdříve však ve stanovený počátek pojištění.Platbou.
PojišťovnaMAJETEK
max. délka odloženého počátku
BT Neživot
do kdy musí být zaplaceno
od kdypočet dní BT Neživot
1ALLIANZ90 dníod počátku15
2ČPP90 dníod sjednání30
3ČSOBP90 dníod počátku14
4DIRECT90 dníod počátku7
5GČP90 dníod sjednání30
6KOOP90 dníod sjednání15
7SLÁVIA90 dníod počátku15
8UNIQA90 dníod počátku14
9KB90 dníod sjednání30
10PILLOW90 dníod počátku7

Matice asistenčních služeb pro vozidla

 Základní/ZákladníRozšířenéRozšířené - nadstandartníRozšířené - maximální
AllianzZákladníRozšířenáRozšířenáRozšířená
ČSOBAsistence ZákladníAsistence NadstandardAsistence NadstandardAsistence Bez limitní
ČPPAsistence SPORO/StandardAsistence Plus (A+) - základní limit / dvojnásobný limitAsistence CAR Plus (A CAR+)Asistence CAR Premium
DirectSMLXL
GČPSMLXL
KooperativaZákladIdeálMaxMax+
SlaviaSMXLVIP
PillowOdtah 50km při nehoděOdtah 50kmOdtah v ČR neomezeněOdtah i ze zahraničí
UniqaUniqa asistanceUniqa asistence PLUSUniqa asistence PLUSUniqa asistence PLUS
PVZPZákladníRozšířenáRozšířenáRozšířená